Το σκάνδαλο με το αεροδρόμιο-φάντασμα του Βερολίνου

Τo Berlin Brandenburg ‘Willy Brandt’ είναι ένα από τα πιο σύγχρονα αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη. Τεχνολογίες αιχμής, φουτουριστική αρχιτεκτονική, άριστη εργονομία, αφάνταστες ανέσεις και ενισχυμένη ασφάλεια. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι ότι οκτώ χρόνια μετά την προγραμματισμένη ημερομηνία εγκαινίων, δεν υπάρχει ούτε ένας επιβάτης που να το έχει χρησιμοποιήσει. Εκτός βέβαια από όσους συμμετείχαν στις δοκιμές, που στέφθηκαν με παταγώδη αποτυχία. Λέγεται ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, έχουν σημειωθεί πάνω από 150.000 μικρά ή μεγαλύτερα σφάλματα, που έχουν ως αποτέλεσμα τις διαδοχικές αναβολές των εγκαινίων του. Οκτώ χρόνια μετά την προγραμματισμένη ημερομηνία λειτουργίας, ουδείς μπορεί να δηλώσει βέβαιος για το μέλλον του.

Ο νέος και ανολοκλήρωτος ακόμη αερολιμένας του Βερολίνου.

Το σίριαλ με τον κωδικό BER ξεκίνησε πριν αρκετές δεκαετίες, και έκτοτε έχει διαβεί από όλα σχεδόν τα είδη: θρίλερ, κωμωδία, πολιτικό δράμα, παρωδία. Ό,τι κι αν διαλέξεις, το βέβαιο είναι ότι αποκλείεται να βαρεθείς. Βέβαιο είναι επίσης ότι θα απορήσεις και θα οργιστείς με το μέγεθος της ανευθυνότητας και της μνημειώδους αποτυχίας των Γερμανών. Πώς γίνεται μια ηγέτιδα δύναμη, διάσημη παγκοσμίως για την αποτελεσματικότητά της, να αδυνατεί να υλοποιήσει ένα κατασκευαστικό πλάνο που θεωρείται απολύτως βατό ακόμη και για χώρες χαμηλότερης δυναμικότητας και τεχνογνωσίας (ονόματα μη λέμε…)

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Υπεύθυνο το Δημόσιο;

Τα κατασκευαστικά έργα για τον νέο αερολιμένα Βερολίνου ξεκίνησαν το 2008 και η αρχική ημερομηνία έναρξης λειτουργίας είχε προγραμματιστεί για το Νοέμβριο 2011. Από τότε ανακοινώνονταν κάθε τόσο καινούργιες ημερομηνίες που όμως αναβάλλονταν κάθε φορά λόγω τεχνικών σφαλμάτων, αλλαγές αρχιτεκτονικών και τεχνικών γραφείων, πτωχεύσεις κατασκευαστικών εταιρειών, παραιτήσεις διευθυντικού προσωπικού αλλά και σκάνδαλα διαφθοράς. Ενώ το 2008 το κόστος για το κατασκευή του αεροδρομίου είχε υπολογιστεί στα 2,5 δις ευρώ, τώρα εκτιμάται ότι τελικά θα ξεπεράσει τα 7 δις ευρώ.

Κύκλοι της γερμανικής οικονομίας υποδεικνύουν ως υπεύθυνο για  το διογκούμενο κόστος και τις καθυστερήσεις, το Δημόσιο το οποίο έχει την ευθύνη για την κατασκευή του έργου. Όπως τονίζεται, όταν πρόκειται για μεγάλα έργα του Δημοσίου το κριτήριο συνήθως δεν είναι τα ουσιαστικά ζητήματα αλλά πολιτικοί υπολογισμοί. Ιδιοκτήτες του αεροδρομίου είναι το ομοσπονδιακό κράτος (26%), το κρατίδιο του Βερολίνο (37%) και το κρατίδιο του Βρανδεμβούργο (37%).

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.