Τεχνικές προπαγάνδας και πως καις ένα σοβαρό θέμα

Υπάρχει μια τεχνική προπαγάνδας και ακύρωσης θεμάτων, που την ονομάζω «διπλή άρνηση». Αυτή η τεχνική, που χρησιμοποιείται από τα μεγάλα Μέσα, δουλεύει ως εξής:

Αν θέλεις να ακυρώσεις ένα πολύ σοβαρό θέμα, βάζεις κάποιο γραφικό και σχεδόν γελοίο χαρακτήρα να το επαναλαμβάνει με υπερβολικό τρόπο στα ΜΜΕ. Μετά προωθείς όσο γίνεται την καρικατούρα αυτή, μέχρι να αρχίσει να ταυτίζεται με το θέμα.

Έτσι, όταν κάποιος σοβαρός άνθρωπος θελήσει να μιλήσει για το θέμα που τα Μέσα θέλουν να ακυρώσουν, το κοινό θυμάται τον γελοίο χαρακτήρα, και αξιολογει το θέμα με τον ίδιο τρόπο. Οπότε κάθε σοβαρός ομιλητής, αν τολμήσει να θίξει το θέμα, χάνει και αυτός μέρος από την αξιοπιστία του και αποκτά ψήγματα «γραφικότητας».

Με αυτό τον τρόπο, αναγκάζεις όλους εκείνους που θέλουν να θιξουν το θέμα, να …αρνούνται τελικά και οι ίδιοι , ότι είναι το ίδιο θέμα που το κοινό έχει ακούσει από τον γραφικό τύπο.

Δηλαδή, η άρνηση είναι διπλή. Δεν αρνούνται το θέμα μόνο όσοι είναι εναντίον του, αλλά και εκείνοι που είναι υπέρ του. Για το μεγαλύτερο ποσοστό του κοινού, αυτό είναι καθοριστικό – το θέμα έχει ακυρωθεί.

Η αποστολή των προπαγανδιστικών ΜΜΕ ολοκληρώθηκε.

Οι ομοιότητες με πρόσωπα και πράγματα της τρέχουσας επικαιρότητας δεν είναι τυχαίες.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.