Γ. Σκόδρας ο νέος Πρόεδρος του ΟΑΣΘ που διαθέτει ένα μοναδικό ρεκόρ

Γ.Α.

Ισως να διαθέτει ένα μοναδικό ρεκόρ. Ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ καθηγητής κ. Γιώργος Σκόδρας μετράει στο «κοντέρ» του 92 μηνύσεις σε βάρος του από την εποχή που διατηρούσε τα ηνία της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης. Διατηρεί όμως στο αρχείο του ισάριθμα βουλεύματα της Δικαιοσύνης με τα οποία δικαιώθηκε πανηγυρικά.

Ο Γεώργιος Σκόδρας, ο άνθρωπος που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τοποθέτησε στο τιμόνι της ΕΥΑΘ απέτυχε παταγωδώς. Δύο Διεθνείς διαγωνισμούς προκήρυξε, και το Ελεγκτικό Συνέδριο τους σταμάτησε και τους δύο! Το Διυλιστήριο νερού και ο Βιολογικός Σταθμός Θεσσαλονίκης είναι οι πιο νευραλγικές μονάδες της Θεσσαλονίκης. Ο Γεώργιος Σκόδρας, πρόεδρος της ΕΥΑΘ, αφού σταμάτησε τους διαγωνισμούς που η προηγούμενη (επί ΝΔ ), διοίκηση είχε προκηρύξει, ξεκίνησε νέους διαγωνισμούς με «αντικειμενικότητα και διαφάνεια»…Ο άνθρωπος που πήγε να φέρει την πολυεθνική SUEZ (μέσω της θυγατρικής της Degremont) στην ΕΥΑΘ, έφαγε πόρτα από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Διότι σύμφωνα με την επιτροπή που ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ όρισε, η κοινοπραξία που συμμετείχε η Degremont, ήταν αυτή που πήρε τη μεγαλύτερη βαθμολογία για το διαγωνισμό του Διυλιστηρίου.

Το πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρατηρεί ότι « δεν υπάρχει αιτιολόγηση για την υψηλή βαθμολογία που η επιτροπή έδωσε στην Degremont, όπως επίσης τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν ο Πρόεδρος της επιτροπής αξιολόγησης να αντικαθίσταται εν μέσω της διαδικασίας!

Ο τοποθετημένος κομματικός λοιπόν, προσπάθησε να φέρει τους Γάλλους της SUEZ στην ΕΥΑΘ… Το είχαμε καταγγείλει ότι τα πολλά πάνε- έλα του προέδρου της ΕΥΑΘ στην έδρα της SUEZ, στην ουσία προλειαίνουν τον δρόμο των Γάλλων. Οι μάσκες έπεσαν, η παραχώρηση του νερού της Θεσσαλονίκης σε πολυεθνικές, ξεκίνησε από τον ίδιο τον πρόεδρο της ΕΥΑΘ!

Η διοίκηση Γ. Σκόδρα την περίοδο της θητείας της:

  • Καταδικάστηκε πρωτόδικα σε φυλάκιση,
  • Ελέγχθηκε από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για απευθείας αναθέσεις ύψους 2.000.000 ευρώ,
  • Το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε τον διαγωνισμό για το Βιολογικό Σταθμό,
  • Το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε τον διαγωνισμό για το Διυλιστήριο νερού

ΣΤΙΣ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, στις 23.30 το βράδυ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) κ. Γ. Σκόδρας στάθμευε το αυτοκίνητό του έξω από την πολυκατοικία όπου διανέμει,στην οδό Λαμπράκη στην περιοχή της Τούμπας. Σύμφωνα με τον ίδιο,δύο άτομα άνοιξαν την πόρτα του αυτοκινήτου, του κόλλησαν ένα πιστόλι στον κρόταφο, απείλησαν τη ζωή του και λέγοντας «χάλασες τις δουλειές πολλών ανθρώπων, βάλε μυαλό»,τον χτύπησαν με τη λαβή του όπλου, έκλεψαν τα δύο κινητά που είχε και χάθηκαν μέσα στο σκοτάδι.

Ο κ. Σκόδρας έχει έρθει σε κόντρα με τους συνδικαλιστές και τους εργαζόμενους, ακόμη και με αυτούς που πρόσκεινται στη Νέα Δημοκρατία. Του προσάπτουν αυθαίρετες συμπεριφορές προς τους εργαζομένους και τον χαρακτηρίζουν υπεύθυνο για το τεταμένο κλίμα που υπάρχει στην εταιρεία τα τελευταία χρόνια.Η ΕΥΑΘ δεν είχε υπογράψει συλλογική σύμβαση με τους εργαζομένους για το 2008,ενώ  ο κ.Σκόδρας και τα μέλη του ΔΣ καταδικάστηκαν σε φυλάκιση τριών μηνών διότι δεν επανέφεραν στη θέση του τον πρώην διευθυντή του δικτύου ύδρευσης κ. Π.Νάστο τον οποίο είχαν υποβαθμίσει.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

 Επίσης είχε δεχθεί εντονότατη κριτική από την τότε αξιωματική αντιπολίτευση, με τους βουλευτές του ΠαΣοΚ να καταθέτουν σωρεία ερωτήσεων στη Βουλή.

Οταν ο κ. Σκόδρας ανέλαβε την ΕΥΑΘ, η εταιρεία ήταν διαρκώς ζημιογόνος. «Καταφέραμε χωρίς ούτε ένα ευρώ κρατική χρηματοδότηση να την κάνουμε την πιο κερδοφόρα εταιρεία στη χώρα. Το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρείας μετά από φόρους, μετά από αποσβέσεις, μετά από τα πάντα, έφτασε το 21%, το οποίο είναι απίθανο» είπε στη Βουλή.
Ο άλλοτε ισχυρός άνδρας της ΕΥΑΘ αναλαβε το τιμόνι…της Εγνατία σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη φάση, καθώς τα έργα του οδικού άξονα, που ήταν το βασικότερο αντικείμενο της εταιρείας, έχουν ολοκληρωθεί, ενώ βρίσκεται στην τελική ευθεία η παραχώρηση του ομώνυμου οδικού άξονα σε ιδιώτες επενδυτές από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015

Την παραίτηση του επικεφαλής της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Γιώργου Σκόδρα, ζήτησε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Το υπουργείο είναι δυσαρεστημένο από τον τρόπο χειρισμού των «αρνητικών λογαριασμών» σε τέσσερις εργολαβίες, ύψους 104 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έπρεπε να επιστραφούν στο Δημόσιο. Την υπόθεση περιέπλεξε η εκδίκαση της υπόθεσης χθες.

Η υπόθεση αφορά στην κατασκευή τμημάτων στα (συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ενωση) τμήματα Παναγιά – Γρεβενά, Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας και Αρδάνιο – Ορμένιο. Οταν ολοκληρώθηκαν τα επίμαχα τμήματα, η Εγνατία Οδός εξέδωσε αρνητικούς λογαριασμούς σε βάρος των κατασκευαστών, ζητώντας την επιστροφή συνολικά 104 εκατ. ευρώ, καθώς οι εργασίες δεν είχαν κατασκευαστεί σύμφωνα με τα όσα απαιτούσαν οι αντίστοιχες συμβάσεις. Οι τρεις λογαριασμοί αφορούν στην εταιρεία ΑΤΤΙΚΑΤ (94 εκατ. ευρώ) και η μία στην Παντεχνική (10 εκατ. ευρώ). Τις ημέρες αυτές εκδικάζεται προσφυγή της ΑΤΤΙΚΑΤ ενάντια στην επιστροφή των χρημάτων.

Το θέμα τέθηκε, την προηγούμενη Τετάρτη, στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ευγενία Ουζουνίδου. «Το θέμα της ΑΤΤΙΚΑΤ το παρακολουθούμε πάρα πολύ στενά, νομίζω ότι πρέπει να πρυτανεύσει το συμφέρον από την πλευρά της εταιρείας και του δημόσιου συμφέροντος» απάντησε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες, τόσο ο κ. Σταθάκης όσο και ο αναπληρωτής υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, φέρονται εξαιρετικά δυσαρεστημένοι από τον τρόπο με τον οποίο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας χειρίστηκε την υπόθεση. Ο κ. Σταθάκης φέρεται να ζήτησε την αναβολή της προγραμματισμένης για χθες εκδίκασης της προσφυγής της ΑΤΤΙΚΑΤ, ωστόσο ο κ. Σκόδρας επέμενε για την εκδίκαση της υπόθεσης (μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν είχε γίνει γνωστό αν τελικά η δίκη πραγματοποιήθηκε). Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. είναι ο πρώτος επικεφαλής κρατικής εταιρείας από το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του παλαιού υπουργείου Υποδομών, από τον οποίο ζητείται η παραίτηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Σκόδρας είχε αναλάβει τα καθήκοντά του μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, μετά την παραίτηση (επισήμως για προσωπικούς λόγους) του Παρασκευά Σαββίδη.

Ο κ. Σκόδρας, σύμφωνα με το βιογραφικό του, είναι αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Είναι διπλωματούχος χημικός μηχανικός και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στη Χημική Μηχανική από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι υπεύθυνος για το Εργαστήριο Καθαρών Ενεργειακών Τεχνολογιών και Ενεργειακής Πολιτικής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εχει περισσότερες από 150 δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων και επιστημονικά περιοδικά, έχει εκπονήσει 128 μελέτες και αποτελεί ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

 

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.