Πανευρωπαϊκός Οδικός- Σιδηροδρομικός Άξονας Orient/East-Med – Η εμπλοκή της Ελλάδας

Ο Πανευρωπαϊκός Διάδρομος Orient/ East-Med συνδέει μεγάλα τμήματα της Κεντρικής Ευρώπη με τις θάλασσες της Μεσογείου, της Μαύρης, της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας. Εστιάζει στην ανάπτυξη αυτών των λιμανιών σε μεγάλα πολυτροπικά logistics μέρη που θα προσφέρουν ανάπτυξη. Ο διάδρομος περιλαμβάνει και τον ποταμό Έλβα σαν ηπειρωτικό υδατοδιάδρομο. Οι χώρες που περνά αυτός ο διάδρομος είναι η Γερμανία, Τσεχία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα και κλάδος του καταλήγει στην Κύπρο.

Αυτή την εποχή τα κενά εστιάζονται στις συνδέσεις της Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας όπου χρειάζονται έργα αναβάθμισης. Η Κομισιόν έχει δώσει την υποστήριξη της στη σιδηροδρομική γραμμή Βουδαπέστη-Αθήνα μέσω Τιμισοάρας, Σόφιας και Θεσσαλονίκης.

Προς το παρόν αυτή η γραμμή δεν είναι πλήρως λειτουργική και χρειάζονται υποστηρικτικά έργα για την πλήρη ενεργοποίηση της.

Το ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι στο σιδηροδρομικό τμήμα που φτάνει από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα και το οποίο ακόμα χρειάζεται κατ`ελάχιστο 4 εργολαβίες για να ολοκληρωθεί.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Στον χάρτη όμως αυτό που δείχνει ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι μία νέα γραμμή που ξεκινά από την Καλαμπάκα και διασχίζοντας την Οροσειρά της Πίνδου περνά από τα Ιωάννινα και καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Είναι η πρώτη φορά που είναι πλέον ξεκάθαρο σε ευρωπαϊκό επίπεδο τι σχέδιο υποστηρίζεται.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/orient-east-med_en

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.