Τέλος ο ΟΑΣΘ ΑΠΟ ΤΟ 2017;Νέος δημόσιος φορέας συγκοινωνιών για τη Θεσσαλονίκη

Συνολική λύση στο πρόβλημα του ΟΑΣΘ επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Μεταφορών με την δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα που θα είναι υπεύθυνος για όλες τις συγκοινωνίες της πόλης. Με αυτόν τον τρόπο μπαίνει ένα τέλος τόσο στο μονοπώλιο και στην ασυδοσία του ΟΑΣΘ αλλά και στην ταλαιπωρία που υφίστανται εδώ και χρόνια οι πολίτες από τις κακές πρακτικές του Οργανισμού.
Χθες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Θεσσαλονίκη υπό τον υπουργό Μεταφορών με τη συμμετοχή των δημάρχων Καλαμαριάς  Θ. Μπακογλίδη , Θέρμης Θ. Παπαδόπουλο, Θερμαϊκού Γ. Μαυρομάτη, Νεάπολης Δ. Δανιηλίδη, Συκεών Δ. Δανιηλίδη, Bόλβης Δ. Λιάμα, του προέδρου της Εγνατίας Οδού Απ. Αντωνούδη αλλά και των συντονιστών του ΣΥΡΙΖΑ Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης Δ. Δημητριάδη και Χρ. Ρώσσιο όπου παρουσιάστηκαν οι άξονες του σχεδίου που αναμένεται να λάβουν την μορφή νομοθετήματος.
Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει καταρχήν την κατάργηση του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ. Ο νέος φορέας θα είναι υπό τον έλεγχο του δημοσίου και πολυμετοχικός όπου προβλέπεται η συμμετοχή των δήμων Θεσσαλονίκης με ένα ποσοστό το οποίο αναμένεται να καθοριστεί. Στη σύνθεση του φορέα θα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής και ιδιωτών αλλά ο έλεγχος θα βρίσκεται στον δημόσιο. Το Υπουργείο κάνει επαφές ήδη για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την μακροχρόνια μίσθωση λεωφορείων ενώ παράλληλα εξετάζεται η συμμετοχή της ΕΛΒΟ (εφόσον συμφωνήσει ο εκκαθριστής) για την κατασκευή μικρών λεωφορείων για τις κάθετες οδούς στην Θεσσαλονίκης αλλά και στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνα. 
Το σχέδιο του Υπουργείου αναφέρεται και στο Μετρό και στην θαλάσσια συγκοινωνία χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί αν η τελευταία θα αποτελεί κομμάτι του φορέα ή ιδιωτικής πρωτοβουλίας. 
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι θεσμοί είναι σύμφωνοι με το σχέδιο καθώς η κρατική ενίσχυση μειώνεται από 77 εκατ. στα 27.
Σημαντικές εξελίξεις στο μέτωπο του ΟΑΣΘ από τις αρχές του 2017 προανήγγειλε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Απόστολος Αντωνούδης, μιλώντας στον 93.4 Στο Κόκκινο.
Πιο συγκεκριμένα, μίλησε για την κατάθεση προς διαβούλευση σχετικού νομοσχεδίου από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, εντός του επόμενου διμήνου, το οποίο θα προβλέπει την δημιουργία ενός  φορέα δημόσιου χαρακτήρα που θα διαχειρίζεται τα λεωφορεία. Ο φορέας, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, δεν αποκλείει τη συμμετοχή ιδιώτη ούτε τη συμμετοχή των Δήμων, γιατί, όπως είπε, «είναι ένα ζήτημα ανοιχτό εδώ και χρόνια ότι θα ενδιέφερε κάποιους Δήμους να συμμετέχουν σε αυτό τον νέο φορέα».
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο ίδιος, στις αρχές του 2017 ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης θα επισκεφθεί την πόλη και θα παρουσιάσει αναλυτικά στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, στην ΠΕΔΚΜ συγκεκριμένα, τον σχεδιασμό του.
Ο συγκεκριμένος φορέας, σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, ουσιαστικά βάζει τέλος στο παρόν καθεστώς του ΟΑΣΘ, αφού θα διαχειρίζεται όλα τα μέσα της πόλης, εξασφαλίζοντας την βιωσιμότητά τους. «Αρχές του 2019 αναμένεται η θαλάσσια συγκοινωνία και το 2020 το Μετρό, ενώ υπάρχει και μία ισχυρή πιθανότητα για ένα τέταρτο μέσο, το τραμ», δήλωσε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού.
Παράλληλα, τόνισε ότι η παρούσα σύμβαση με τον ΟΑΣΘ δεν θα εξαντλήσει το χρονικό της πλαίσιο. «Η κυβέρνηση δεν θα περιμένει τη λήξη αυτής της σύμβασης, θα πάμε σε μία λύση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017», σημείωσε ο κ. Αντωνούδης, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι το νομοσχέδιο θα δίνει τη δυνατότητα στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ να ενταχθούν στον νέο φορέα. «Θα υπάρξει δέσμευση από την κυβέρνηση πως κανείς δεν θα απολυθεί», τόνισε.
Σχετικά με το ενδεχόμενο νομικής εμπλοκής εξαιτίας της σύμβασης που έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ με το δημόσιο, ο κ. Αντωνούδης υποστήριξε πως «αυτό που αναφέρεται ότι η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ λήγει δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό και των επεκτάσεων είναι ασαφές. Για ποιες ακριβώς επεκτάσεις μιλάει; Όσα αναφέρονται εκεί, είναι απολύτως ασαφή και υπάρχει για αυτό νομική τεκμηρίωση. Εμείς φεύγουμε από αυτή τη λογική της σύμβασης και δεν θα περιμένουμε σε καμιά περίπτωση το τέλος της
Όσον αφορά την χρηματοδότηση του νέου φορέα, ο κ. Αντωνούδης δήλωσε ότι μπορεί αυτή να υπάρξει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για νέα λεωφορεία που θα αξιοποιηθούν με την μέθοδο leasing. Όπως είπε ο κ. Αντωνούδης σύμφωνα με μελέτες, τα χρήματα για τη συντήρηση ενός λεωφορείου για τρία χρόνια ισούνται με την αγορά ενός νέου. Επιπλέον ξεκαθάρισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο αντιδράσεων από τους δανειστές υπογράμμισε πως δεν θα έχουν αντιρρήσεις, καθώς «και εκεί έχουν γίνει βήματα, διότι απλά αυτό που θα προταθεί θα κοστίζει λιγότερα στο κράτος».
Την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης τους πρώτους μήνες του νέου έτους για το νέο νομικό καθεστώς που θα διέπει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, είχε προαναγγείλει ο κ. Αντωνούδης μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της Δημοτικής Τηλεόρασης TV100. Όπως τόνισε, οι συνθήκες για την αλλαγή στο μοντέλο αστικών συγκοινωνικών της Θεσσαλονίκης είναι ώριμες, έχει καταρτιστεί το σχετικό πλαίσιο και ο νέος φορέας θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, αν και θα μπορούν, όπως είπε, να συμμετέχουν και δήμοι, αλλά και ιδιώτες.
https://www.youtube.com/watch?v=jkfjjxEoAQYrn

Απάντηση