Πρόταση για την μεταφόρτωση του άξονα Φοίνικα έως ΧΑΝΘ

Δύο λωρίδες για τα οχήματα, διαχωρισμένος λεωφορειόδρομος και διαπλάτυνση πεζοδρομίου, που να επιτρέπει την ένταξη ποδηλατόδρομου.

Η υλοποίηση του καινοτόμου έργου REMEDIO είναι πια ο στόχος των στελεχών της Αναπτυξιακής Μείζονος Αστικής Θεσσαλονίκης, όπως διατυπώθηκε σε σύσκεψη την περασμένη Παρασκευή.

Ένα έργο φιλόδοξο, που αποσκοπεί στις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και εφαρμόζεται ταυτόχρονα σε πόλεις της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Κροατίας, της Πορτογαλίας και της Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη έχει στόχο να αλλάξει άρδην τον ανατολικό οδικό άξονα της πόλης.

Το πρόγραμμα, όσον αφορά την πιλοτική του εφαρμογή, κάλυψε στο στάδιο των μελετών τον Άξονα που μεταφέρει την κίνηση από την Ανατολική πλευρά, προς το κέντρο της πόλης, ξεκινώντας από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στο Φοίνικα, διαπερνώντας τις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Λεωφ. Βασ. Όλγας, Λεωφ. Βασ. Γεωργίου Α’ και Μανόλη Ανδρόνικου και καταλήγοντας στην πλατεία ΧΑΝΘ.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Η τελική λύση που προκρίθηκε και διαμορφώθηκε προδιαγράφει μια διατομή δύο λωρίδων μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, λεωφοριόδρομο διαχωρισμένο από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, που να επιτρέπει την ένταξη ποδηλατόδρομου, διπλής κατεύθυνσης και επαρκών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, σύμφωνα με τις νέες τεχνικές οδηγίες του 2016, επιτρέποντας τη στάθμευση σε εσοχές και τη χωροθέτηση θέσεων ΑμεΑ και θέσεων φορτοεκφόρτωσης.

Είναι χαρακτηριστικό πως ο ο συντονιστής του δικτύου ΟΤΑ CIVINET CY-EL για τη βιώσιμη Κινητικότητα σε Ελλάδα και Κύπρο, Κοσμάς Αναγνωστόπουλος ανέφερε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης μια σειρά ευφυών τεχνολογικών λύσεων που διερευνήθηκαν και προτείνονται για (πιλοτική) εφαρμογή κατά μήκος του άξονα, όπως σύστημα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αισθητήρων για τον έλεγχο των παραβάσεων, σύστημα εποπτείας της λεωφορειολωρίδας, ενεργειακής εξοικονόμησης του φωτισμού οδών πόλης, σύστημα έκτακτης ανάγκης και πολιτικής προστασίας, πρόταση για μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα smart city και σύστημα δικτύωσης ιδιωτικών, δημόσιων και δημοτικών σταθμών αυτοκινήτων.

Μάλιστα, υποβλήθηκε ήδη την περασμένη Παρασκευή ο φάκελος υποβολής αιτήματος χρηματοδότησης και Τεχνικού Δελτίου στην «Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την προετοιμασία και ωρίμανση έργων για υλοποίηση/συγχρηματοδότηση στην προγραμματική περίοδο 2021-2027» του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Η υποβολή του αιτήματος έγινε μετά τη συνάντηση της Παρασκευ΄γς, αφού καταγράφηκε η προθυμία των φορέων αρμοδιότητας να υποστηρίξουν το έργο, κάτι που θα υποστηριχθεί περαιτέρω και από τη Συμφωνία Δέσμευσης, την οποία θα κληθούν οι φορείς να προσυπογράψουν.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των Δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς. Από το Δήμο Θεσσαλονίκης, η κα. Τσαλίκα από το Τμήμα Αστικού Σχεδιασμού και ο κ. Παναγιωτίδης από το Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, από το Δήμο Καλαμαριάς, ο Δήμαρχος, κ. Μπακογλίδης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δόμησης, κ. Θεοδοσιάδης. Επίσης συμμετείχαν, ο συντονιστής του δικτύου ΟΤΑ CIVINET CY-EL για τη βιώσιμη Κινητικότητα σε Ελλάδα και Κύπρο, κ. Κοσμάς Αναγνωστόπουλος, από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.) η κα. Κατερίνα Χρυσοστόμου, ο ενεργός πολίτης κ. Φώτης Μπίμπασης (ΑμεΑ) και στελέχη των Υπηρεσιών της ΜΑΘ ΑΑΕ/ΟΤΑ.

Πηγή

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.