Θεσσαλονίκη:«Το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων»

Με επίθεση φιλίας που περιείχε μεγάλη δόση γαλλικής αβροφροσύνης αλλά συνοδεία και αιτημάτων σημαδεύτηκε η χθεσινή πρώτη μέρα της επίσκεψης στο λιμάνι Θεσσαλονίκης του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Terminal Link.

Ο επικεφαλής πρόεδρός του Φαρίντ Σαλέμ και ο Ιβάν Σαββίδης πέταξαν μαζί με ελικόπτερο για να δουν και από αέρος τις εγκαταστάσεις του λιμανιού.

Θυμίζουμε ότι ο γαλλικός όμιλος είναι ένας εκ των τριών που απαρτίζουν την κοινοπραξία (DIEP GmbH-Τerminal Link SAS και Βelterra Investments Ltd) η οποία αγόρασε την ΟΛΘ Α.Ε. αλλά, κυρίως, είναι αυτός που έχει άμεση γνώση λιμενικών ζητημάτων αφού είναι ο τρίτος στην παγκόσμια κατάταξη, έχοντας τη διαχείριση περί των 80 terminals.

Στη σύσκεψη, εκτός από το δεκαμελές συμβούλιο του ομίλου συμμετείχαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χρήστος Λαμπρίδης, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, ο επικεφαλής της ΔΑΛ Θεσσαλονίκης Γιώργος Τοζίδης και ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης.

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν έδωσε το «παρών» στη σύσκεψη, ωστόσο ο κ. Σαλέμ έκανε τρεις φορές αναφορά σε αυτόν τονίζοντας τη σημασία που έχει η παρουσία της εταιρείας του στο επενδυτικό σχήμα.

Πάνω από 180 εκατ.

Στη συνάντηση, που κράτησε περισσότερο από μία ώρα και στην οποία ήταν φυσικά παρόντα και τα μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Σ. Θεοφάνη, ο κ. Σαλέμ είπε τον καλό του λόγο: «Εχετε ωραία πόλη, βρίσκεται σε μια σημαντική γεωστρατηγική τοποθεσία. Είναι ωραία να ζεις στη Θεσσαλονίκη».

Ενώ επανέλαβε όσα η κοινοπραξία λέει από την πρώτη στιγμή: «Θα επενδύσουμε ώστε το λιμάνι να γίνει πύλη των Βαλκανίων».

Τόνισε ότι όχι μόνο θα κάνουν τις επενδύσεις που έχουν συμφωνηθεί (180 εκατομμύρια ευρώ) αλλά περισσότερες προκειμένου να το καταστήσουν κόμβο με δυναμική μέχρι την Κεντρική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

Δεν έκανε καμιά αναφορά στα οικονομικά θέματα ή τα ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής.

Εβαλε όμως και αιτήματα:

α) να προχωρήσει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού,
β) να βρεθεί λύση και να σταματήσει η απεργία των τελωνειακών,
γ) ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας (αυτό παραξένεψε όσους γνωρίζουν, καθ’ ότι η υπηρεσία είναι στελεχωμένη κανονικά και ετοιμάζεται η ενίσχυσή της με ένα νέο σκάφος).

Δίψα για ανάπτυξη

Στην αντιφώνησή του ο κ. Κουρουμπλής απάντησε στα αιτήματα πως «τους διαβεβαίωσα ότι θα έχουν την αποτελεσματικότητα που πρέπει να έχουν τέτοιες προσπάθειες» κι ακόμη «τόνισα ότι θα πρέπει και αυτοί να προχωρήσουν τις επενδύσεις διότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διψάει για ανάπτυξη».

Ο κ. Μπουτάρης από την πλευρά του δήλωσε ότι «ήταν μια τυπική αλλά και ουσιαστική συνάντηση. Η πρώτη επένδυση θα γίνει με την επέκταση της έκτης προβλήτας για να μπορεί να δέχεται πλοία μέχρι 16 μέτρα βάθος και έχουν στον νου την ανάπτυξη της κρουαζιέρας η οποία δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το λιμάνι της πόλης. Περιμένουνε με αγωνία και ευχαρίστηση να δούμε τα πρώτα πράγματα να γίνονται».

Απάντηση