Το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου καταρρίπτει την «αποτελεσματικότητα» των Γερμανών

Για πολλούς Γερμανούς η περίπτωση της κατασκευής του υπερσύγχρονου αεροδρομίου «Μπράντενμπουργκ» στο Βερολίνο αποτελεί τη δική τους εκδοχή του «Γεφυριού της Άρτας». Κι αυτό γιατί ενώ έχουν περάσει επτά ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που είχε προγραμματιστεί να ανοίξει για το κοινό, αυτό παραμένει ένα αεροδρόμιο-φάντασμα.

Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα σε ό,τι αφορά την επιβάρυνση του γερμανικού κράτους, καθώς το κόστος φέρεται να έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό. Είναι ενδεικτικό, όπως αναφέρει το BBC, ότι αρχικά το κόστος του αεροδρομίου υπολογιζόταν στα 2 δισ. ευρώ. Πριν λίγο καιρό, όμως, οι αρμόδιοι δήλωσαν ότι έχει φτάσει στα 7,3 δισ., αριθμός που ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς κάθε μήνα που παραμένει κλειστό, δημιουργεί νέες «τρύπες» 9 – 10 εκατομμυρίων από δαπάνες συντήρησης και ασφαλείας.

Ο σχεδιασμός του νέου αεροδρομίου ξεκίνησε το 1989, όταν μετά και την επανένωση της Γερμανίας έγινε αντιληπτό πως το Βερολίνο θα χρειαζόταν ένα πολύ μεγαλύτερο αεροδρόμιο για να καλύψει τις αυξημένες τουριστικές ανάγκες, καθώς τα υπάρχοντα τότε αεδρόμια, το Τέγκελ και το Σόνεφελντ, θεωρήθηκαν -ορθώς- και παλιά και αρκετά μικρά .Τα πρώτα έργα άρχισαν το 2006 και ο σχεδιασμός πρόβλεπε την έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου το καλοκαίρι του 2010. Αυτή αρχικά μετατέθηκε από τον Οκτώβριο του 2011 για τον Ιούνιο του 2012. Λιγότερο από έναν μήνα πριν τα εγκαίνια, όμως, κι ενώ ήδη είχε σχεδιαστεί η τελετή στην οποία θα έδινε το «παρών» και η Καγκελάριος ´Αγκελα Μέρκελ, οι επιθεωρητές διαπίστωσαν προβλήματα στο σύστημα πυρασφάλειας, αναβάλλοντας και πάλι τα εγκαίνια για το 2013.

Βέβαια αυτό δεν ήταν το μόνο πρόβλημα: πάνω από 90 μέτρα καλωδίων είχαν τοποθετηθεί λάθος, 4.000 πόρτες είχαν λανθασμένη αρίθμηση, οι σκάλες ήταν πολύ… κοντές. Επιπλέον, είχε γίνει πρόβλεψη για τόσο λίγα γκισέ για check-in, που οι σχεδιαστές πρότειναν κάποιες εταιρείες να «υποδέχονται» τους πελάτες τους σε  υπαίθριους χώρους, μπροστά από το τερματικό, κάτι που φυσικά δεν έγινε αποδεκτό.

Διαφημιστική καταχώρηση
Διαφημιστική καταχώρηση

Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι κατασκευής του έργου να αλλάξουν πολλές φορές, όμως τα προβλήματα την ίδια στιγμή πολλαπλασιάζονταν. Πολλοί υποστηρίζουν ότι το Βερολίνο θα πρέπει απλά να παραιτηθεί από το όλο εγχείρημα. Νωρίτερα φέτος, μάλιστα, αξιωματούχος της Lufthansa προέβλεψε ότι το αεροδρόμιο δεν πρόκειται να ανοίξει ποτέ, ενώ περίπου την ίδια εποχή, η Deutsche Welle με δημοσίευμά της ζητούσε την κατεδάφιση των εγκαταστάσεων και το χτίσιμό τους ξανά από την αρχή.

Με βάση τον τελευταίο προγραμματισμό, το «Μπράντενμπουργκ» έχει θέσει σαν στόχο να λειτουργήσει τον Οκτώβριο του 2020. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει πρώτα να περάσει από εντατικούς ελέγχους, οι οποίοι κανένας δεν ξέρει τι νέα προβλήματα μπορεί να φέρουν στην επιφάνεια.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η συγκεκριμένη υπόθεση κάθε άλλο παρά επιβεβαιώνει την περίφημη αποτλεσματικότητα των Γερμανών.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.